סלו הרשמן​

סלו הרשמן (נולד ב-1935) הוא אדריכל ומתכנן ערים.

הרשמן נולד בעיר צ'רנוביץ שבבוקובינה (באותה עת ברומניה, כיום באוקראינה).[1] בינקותו שהה בגטו צ'רנוביץ ובגטו מוהיליב שבטרנסניסטריה. בשנת 1951 עלה לארץ רק עם אביו המבוגר, אתו שרד יחד את השואה כשיתר משפחתו נספתה בשואה. בארץ התגורר תחילה במשך שבע שנים במעברת קריית נחום שליד אזור התעשייה במפרץ חיפה. את שירותו הצבאי שירת במסגרת חיל ההנדסה בתור מדריך מיקוש וחבלה.

הוא השלים את לימודיו בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים של הטכניון שבחיפה. עוד בהיותו סטודנט בשנה הרביעית ללימודיו, יצר תקדים בארץ כשזכה בפרס הראשון בתחרות פומבית לאדריכלים לתכנון רובע המגורים "ברנע" באשקלון. הודות לכך, התאפשר לו להקים את משרדו העצמאי בתל אביב מיד בתום לימודיו בהסמכה של ארכיטקט ומתכנן ערים. בהמשך זכה בשתי תחרויות נוספות: המרכז לאמנויות הבמה ע"ש מקס ריינהרדט בתל אביב, שלא נבנה בסוף, ובניין המשכן לאומנויות הבמה באר שבע (משכנם של תיאטרון באר שבע והסינפונייטה הישראלית באר שבע).

בתחילת שנות ה-80 הוזמן ללמד בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים שבטכניון. פרויקטים פרי יצירתו, נסקרו במשך השנים במעל ל-30 ספרים ורבעונים בספרות המקצועית הישראלית והבינלאומית.